Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.11.2010 17:56 - Защо цървулът не иска да е маратонка?!
Автор: marystaneva Категория: Политика   
Прочетен: 5989 Коментари: 8 Гласове:
3

Последна промяна: 30.07.2012 17:36


Защо цървулът не иска да е маратонка?

 Вторник, 16 Ноември 2010

http://frognews.bg/news_28791/Zashto_tsarvulat_ne_iska_da_e_maratonka/

imageimage

Няма ред и закони в държавата! С това мезе всяка вечер българина методично се превръща в битов алкохолик. Все нещо му е криво, но най-вече, че у нас няма закони и правила като в Швейцария, Германия и други бели държави.
И нашенецът въси вежди, гледа мръсно и псува тежко.

Не вярвайте на българите. Те са за закона на маса, когато ги дават по телевизията или участват в семинари по европейски програми. Българите умират за ред, стига той да не ги засяга.

Всички са за това да се строи по правилата. Но всеки, според чергата си, вдига я барака, я надстройка, къща за гости, прогимназия или хотел без да го интересува, че гази закона. „Ама аз чакам разрешение от години!”, - пищи кански той, когато научи, че ще му бутат незаконните строежи. В Несебър спретнаха яростно опълчение срещу събарянето на незаконни строежи. Не било хуманно. Но мълчаха и си траеха като п...и, когато се наливаха основите на бетонните бункери-хотели в региона. И знаете ли защо? Защото всеки несебърец има дял в тези безумни творения.

Българинът кара като луд по изкорубените пътища, не ебава знаци и ограничения. Спипат ли го обаче катаджии, веднага бута подкуп. Ако не мине и му напишат акт, кълне МВР, властта и скапаната държава.

Изхвръля си и боклука през терасата, но е омерзен от повсеместната мръсотия.

Дразнят го продавачките и чиновничките, които пушат и пият кафе по всяко време, но забравя, че сред тях е и дъщеря му, на която лично той е платил я половината изпити или дипломата от някой ВУЗ.

Мрази и побойниците, но ако синът му се забърка в скандал, писка, че са му нарушени човешките права.

Готов е да съди учители, лекари и служители, които не са се отнесли с него като с цар, „щото им плащам заплатите”, но не обелва и дума за откраднатия ток, незаконното включване към водопровода, шмекериите с осигуровките и укритите данъци.

Българинът има основание да се държи по този начин. Защото пред очите му всички, от горе до долу, се държат точно така. Ако някой е откраднал заводи, предприятия и цели отрасли, защо циганите да не напълнят каруцата си с чужда царевица, дини или домати? Тарикати свили милиони, но всички недоволстват, че в Столипиново не плащали ток.

В един момент цялото това безумие трябваше да спре. Сегашната власт се опитва да направи точно това. И изведнъж всички скачат като ужилени: сакън, не пипайте моето. Чуждото може, но не и моето.

България не е Швейцария, нито Германия или Австрия. И не иска да бъде. Българинът предпочита да ходи в тези страни на екскурзия и като се върне, да разказва как „там хората живеят в рая”.

И аз съм същият мърморко, но много ми се иска да бъда бял човек, лачен патък или модна маратонка, а не цървул. Но не мога. Защото не съм достатъчно смел.

Валери Димов





Гласувай:
3



1. marystaneva - Страхотна статия!
16.11.2010 17:59
Но маратонките ги добавих аз. Не съм и няма да бъда "цървул".
цитирай
2. анонимен - ПРедполагам,че
16.11.2010 20:32
германци,англичани.......не са много по–различни от нас.Но строгите закони и
здравата ръка си казват думата.
Поздрави!
цитирай
3. marystaneva - 2. анонимен,
17.11.2010 12:26
Благодаря!
цитирай
4. smileme - Интересна статия и повечето редове ...
22.11.2010 19:50
Интересна статия и повечето редове са доста верни! :(
Но в последния абзац, нещо изгубих смисъла:
"И аз съм същият мърморко, но много ми се иска да бъда бял човек, лачен патък или модна маратонка, а не цървул. Но не мога. Защото не съм достатъчно смел."
Странно ми е - за какво (на автора) е тази смелост?!
За да живееш нормално? За да си добър? За да не лъжеш? За да разсъдиш, че никой не ти е длъжен? За да спазваш законите на държавата в която си се родил и където си израстнал? За да уважаваш хората край себе си? За да ти пука за нещо, вместо да гледаш безразлично към всичко по-далеч от носа си? За да бъдеш Човек - за това ли днес е нужна смелост?
...
Ще си позволя да цитирам следното: "Всички се раждаме хора, но малко ставаме Човеци! =)
цитирай
5. marystaneva - И все пак е достатъчно смел да си го признае.
23.11.2010 13:52
Сигурна съм, че ще намери смелост и за останалото:
Да останеш добър, гледайки как лошите често успяват по-бързо от теб;
Да не вършиш неща, заради които да ти се налага да лъжеш;
Да се опиташ сам да си направиш живота такъв, какъвто ти се иска да бъде;
Да продължиш да спазваш правилата, въпреки че другите ги нарушават...
И т.н., и т.н. ...
Не знам на колко години е авторът. Но аз съм на 51. Всичко това е много по-лесно, когато си млад. И става все по-трудно с напредването на годините, защото все повече близки хора зависят от теб и от решенията ти. Изкушенията стават много и има моменти, когато наистина се иска смелост, за да се съхраниш като честен и почтен човек. Да откажеш рушвет, когато нямаш пари да нахраниш семейството си, да продължиш да работиш съвестно за нищожна заплата, да не намразиш група от хора, защото един от тях ти е причинил зло, да казваш истината, макар тя да ти носи неприятности, дори да продължиш да поддържаш градинката пред входа, въпреки че съседите ти постоянно си хвърлят отпадъците там...
Аз засега се опазих. Но понякога наистина ми е струвало много.
цитирай
6. smileme - marystaneva
23.11.2010 18:10
И аз не знам дали е заради моите 28 (години), но ... всичко което сте написали ми е познато и близко. Въпреки преобладаващия брой, на индивиди засегнати от автора в статията, съм успяла да се обградя със стойностни Хора, за които морални ценности, съвест, култура, добро възпитание и т.н. не са само остарели безсмислени думи ... Та, сред себеподобни, някак всичко ми се струва някак по-лесно и по-розово. =)
цитирай
7. marystaneva - Баба ми казваше:
23.11.2010 18:22
"Кажи ми кои са ти приятелите, та да ти кажа какъв си."

Тогава бях малка и не разбирах дълбокия смисъл на тази народна мъдрост. Сега вече знам за какво става дума. С хора, които имат същите духовни ценности като теб, има за какво да си говориш.
цитирай
8. smileme - marystaneva
24.11.2010 01:32
Така е! =)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marystaneva
Категория: Политика
Прочетен: 2650520
Постинги: 234
Коментари: 3432
Гласове: 2849