Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.05.2011 15:09 - Кой ни нарича "пациенти на лудницата"?! Вие такива ли се чувствате? Аз не.
Автор: marystaneva Категория: Политика   
Прочетен: 6070 Коментари: 8 Гласове:
3

Последна промяна: 17.05.2011 15:58


Провокирана съм от една статия - "Повелителят на детските сънища" от Цветозар Томов:

"Той става от сън, реди бисери по телевизиите, рита топка, ходи на фитнес, реже ленти, играе карти, забавлява се, нарежда, назидава, поучава, хвърка, изживявайки най-щастливото възможно детство, което човек може да си представи. Останалите пациенти на лудницата Го гледат влюбено, ръкопляскат Му, тихо го Ругаят или Му се присмиват, шизоидно разкрачени над пропастта между процъфтяващата измислица и разпадащата се реалност."

Цялата статия можете да прочетете на следния линк:

http://www.reduta.bg/?p=596

Някой може и да е луд... Но да наричаш всички хора, независимо дали са гласували за ГЕРБ или не "луди"... На мен ми е обидно. А на вас?

Сега - за статията. /Първо трябва да сте я прочели./

О.К., нулите ги е объркал. Но че когато голямото колело се завърти бавно, останалите, колкото са по-малки, толкова по-бързо се въртят, е прав.

„...че всички кредитни агенции се надпреварват да ни вдигнат кредитния рейтинг при положение, че нито една не го е направила.”

 Ето това е лъжа! Кредитния рейтинг на България по време на управлението на ГЕРБ непрекъснато се покачва и това е факт:

"Стандарт енд Пуърс" повиши кредитния рейтинг на България /02.12.2009 г./

Агенцията ревизира перспективата си за България от отрицателна на стабилна и потвърди дългосрочния рейтинг на страната "BBB" и краткосрочния - "A-3".

 http://www.vesti.bg/?oid=2611431&tid=40

 Standard Poors потвърждава кредитния рейтинг на страната ни /28.07.2010 г./

Годишния доклад на агенцията за кредитен рейтинг Standard & Poor"s потвърждава рейтинга на България на ВВВ стабилен. В доклада е записано, че бюджетният дефицит ще бъде под 4% от брутния вътрешен продукт (БВП) в края на 2010 година. Това съобщи вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков по време на брифинг днес. Той припомни, че през последните 2 месеца агенцията е намалила рейтингите на 5 европейски държави. Прогнозите на Standard & Poor"s показват, че положителен ръст на БВП в България ще има през 2011 година. Според доклада правителството е успяло да вземе незабавни коригиращи мерки за ограничаване на бюджетния дефицит за 2010 г.

 http://www.microfinance-bg.com/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8-Standard-Poors-%D0%BF%D0%BE%D1%82%D0%B2%D1%8A%D1%80%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D0%BA%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D1%80%D0%B5%D0%B9%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B8-192.html

 Ройтерс: България - стабилна на финансовите пазари /10.08.2010 г./

Обявените стойности определят България като стабилна на международните финансови пазари. Цената на застраховката срещу фалит се понижава значително от средата на юни и тенденцията на понижение се очаква да се запази и през следващите няколко седмици. България се възприема като държава с риск, много по-нисък от този на Унгария, Румъния, Латвия и Гърция.

 http://www.microfinance-bg.com/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8-%D0%A0%D0%BE%D0%B9%D1%82%D0%B5%D1%80%D1%81:-%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F---%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D1%84%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BF%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B8-198.html

МВФ: БВП на България с ръст до 0,4% за 2010 г. /04.10.2010 г./

България навлиза в етап на възстановяване от кризата благодарение на стабилната финансова дисциплина и добрата политика на правителството, смятат от фонда.

http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3306011

Кредитният рейтинг на България е стабилен /22.10.2010 г./

Японската агенция за кредитен рейтинг (JCRА) потвърди кредитния рейтинг на Република България за дългосрочен дълг в чужда валута BBB и BBB+ за дългосрочен дълг в местна валута. Перспективата на рейтинга беше ревизирана от японската рейтингова агенция от отрицателна на стабилна.

 http://www.economynews.bg/%D0%BA%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D1%80%D0%B5%D0%B9%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D0%B5-%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D0%BD-news12915.html

Moody"s може да повиши кредитния ни рейтинг. /06.05.2011 г./

Агенцията очаква дефицитът да падне под 3% за 2011 година. От рейтинговата агенция припомнят, че България е на второ място в ЕС по нисък държавен дълг, което също може да окаже положително влияние.

http://www.politika.bg/article?id=22069

Че някой лъже, лъже. Дали си вярва – не знам.

 Но знам друго! Няма „паралелна действителност” -  наистина се хващат бандити, преследват се лошите, строи се метро, детски градини, пътища и магистрали. Не лично от него, разбира се, но при неговото управление. Това е реалност! Самият изказ не е толкова важен. Важни са делата. И хората, които не са предубедени, прекрасно разбират това.

За това, което е писала журналистката в „Стандарт”, отговорността да си я носи тя. Борисов неведнъж е казвал, че не знае английски. Но му прави чест, че започна да го учи. За това, че голяма част от журналистите са свикнали да сервилничат, а други пишат абсолютни лъжи, стига някой да плати достатъчно, вината си е тяхна. Въпрос на съвест и морал. Няма наказан или уволнен журналист, няма свалено по политически причини предаване. Има демокрация и свобода на словото.

За това, че някой няма чувство за хумор, Борисов също няма вина.

„...не съм озлобен срещу този карикатурен човек или поне не искам да пиша злобно за него...”

 Може и да не е злоба, но със сигурност е предубеждение. Пренебрежително отношение и подигравка към „селянчето” от Банкя, което си е позволило да поиска мястото, „запазено за елита”?! То пък един елит... Вярно, не се е занимавал с философия или „хидроинженерство” като Доган... И не е бил асистент във Висшия машинно-електротехнически институт „Владимир Ленин“ /1974-1982/, нито е станал старши асистент в Катедра „Политическа икономия“ на Центъра по идеологически дисциплини през 1979 г. като Костов... И дипломна работа на тема „Ролята на униформата за бойния дух на военнослужещите в Червената армия“ не е писал, като Станишев... Този, когото така откровено презирате, все пак е дипломиран инженер. Пет години е бил преподавател във ВИПОНД на МВР, защитил е дисертация пред ВАК и с диплома № 20109 от 8 май 1990 година му е присъдена научната степен „кандидат на науките“. Преди да напусне, е бил завеждащ-катедра.

 http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%BE%D0%B9%D0%BA%D0%BE_%D0%91%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%BE%D0%B2

 „В страната ми става нещо крайно ненормално, абсурдно и може би по-опасно от всичко, което сме преживявали напоследък.”

Да, направо е стряскащо. Но не това, което пише авторът, а ето това: „Всякакви журналисти и коментатори се упражняваха в сарказъм, високомерно презрение и ехидно хихикане. Доста от тях са умни и прогресивни хора и това им поведение е стряскащо.” ... По-долу можете да прочетете целия текст.

 http://www.svobodata.com/page.php?pid=4994&rid=11

 „Изтикали го лека-полека до цялата власт в страната, ние...”?!

Кои сте тези, дето сте го „изтикали?! Тръгнал е от нулата и сам си е проправял пътя. Ние, хората, гласувахме за него! Ние го избрахме! Обикновените хора, които нямат нищо общо с Вашия „елит”. И от общуването с които Вие и подобните Ви отдавна сте отвикнали. Ако въобще някога, освен преди избори, сте го правили.




Гласувай:
3



1. анонимен - Относно кредитните рейтинги
31.05.2011 22:17
Уважаема госпожо Станева,
Приемам критиките Ви, защото освен гняв и възмущение, те очевидно са реакция на един искрен и честен човек. Вие не сте права и ще дойде ден, в който сама ще се убедите в това, именно защото сте искрен и честен човек. А такива хора не могат да бъдат лъгани до безкрайност.
Но не затова Ви пиша. Пиша Ви заради обвинението в лъжа по повод кредитните рейтинги.
Ще повторя: нито една кредитна агенция не е повишила кредитния рейтинг на България от идването на Борисов на власт досега. Това може и да се случи, но не се е случило. Премиерът многократно е лъгал на тази тема, лъгали са и някои медии.
В сайта на Министерството на финансите можете да проверите дали лъжа или не.Там ще намерите справка за динамиката на кредитните рейтинги на България от 1998 година насам. Ето Ви линк: http://www.minfin.bg/bg/search?q=%D0%BA%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BD+%D1%80%D0%B5%D0%B9%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3
Кликвате върху "кредитен рейтинг", ще Ви излязат 5 опции: скала на кредитните рейтинги по агенции, и 4 таблици относно промените в кредитните рейтинги на България за всяка една от четирите водещи кредитни агенции.
Ще се уверите, че премиерът манипулира с промяната на перспективата, като я обявява за промяна на кредитния рейтинг. Перспективата обаче е прогностична оценка относно евентуални бъдещи промени в съответния кредитен рейтинг. Кредитният рейтинг винаги се обозначава като сигнатура, съдържащи букви, цифри и знаци, и като се ориентирате, лесно ще установите, че всички кредитни рейтинги на страната са на равнището, достигнато в края на управлението на НДСВ през 2005 година. Оттогава движение нагоре няма.
Пиша Ви това, защото, ако съдя по постингите ви, сте човек, който държи на истината и самата Вие вероятно не бихте искала да обвинявате някого в лъжа без основание.
С най-добри чувства: Цветозар Томов
цитирай
2. vmir - 1. анонимен
03.06.2011 15:46
Аман от всезвнайковци - важна била буквичката, а не определението. Сякаш определението не е елемент на кредитния рейтинг...

Абсурдното и стряскащото в страната ни е махленското ниво на анализаторите ни. Че тръгват да критикуват като нахъсени хрътки, без да ги е грижа какво щеше да излезе от идеите на критикуващите, ако се бяха задържали на власт. Ето това е причината за долнопробното равнище на политиката у нас, и в голяма степен също и за кредитния ни рейтинг. Никой няма да ти повиши кредитния рейтинг, докато махленски помияри се подвизават като национални всезнайковци. Чудо е, че са ни подобрили оценката на перспективата, докато у нас насраните крещят, че други са им срали в гащите.
цитирай
3. анонимен - do vmir
03.06.2011 23:38
Съжалявам, че ще перефразирам един доста стар анекдот, но ако от глупост на човек му никнеха криле, Вие със сигурност щяхте да приличате на албатрос. На мен също ми писна от полуграмотни хора, които ругаят както им падне. Няма никакво значение какво Вие разбирате под кредитен рейтинг и за какви определения бълнувате. Имат значение именно буквичките, защото от тях зависи каква ще Ви е лихвата, ако вземете кредит, колко преки инвестиции ще влязат в страната и как ще Ви управляват парите инвестиционните посредници. Влезте в сайта на която искате кредитна агенция и ще се ориентирате лесно каква е връзката между перспективата и кредитния рейтинг. Стига да можете да четете, разбира се.
цитирай
4. marystaneva - Господин Томов, благодаря за линка.
14.06.2011 15:03
Имате право. Аз все пак не съм икономист. Но да запазиш кредитния рейтинг и да промениш перспективата на страната в положителен аспект по време на световна криза - нима е малко?
цитирай
5. анонимен - Аз също Ви благодаря за почтеността да признаете грешката си.
16.06.2011 22:24
Би било добре в България да е възможно хора с различни разбирания да спорят спокойно и аргументирано. Без съмнение, промяната на перспективата е благоприятна за страната. Има изгледи през следващия месец наистина да се стигне до повишаване на кредитния рейтинг на България. Но това не променя констатацията, че и в този случай, както и в много други, Борисов е долнопробен лъжец, който се опитва да подведе хората с всички средства.
Ще Ви кажа и още нещо. Повишаването на кредитните рейтинги по принцип би трябвало да подобрява инвестиционния климат в страната, но съвсем не е основание за еднозначно тълкуване на действията на правителството, което е създало условията за него.
Ето Ви пример: единственият голям скок в кредитните рейтинги на България през този век беше резултат на политиката на финансовия министър от правителството на НДСВ Милен Велчев. Тогава за кратък период кредитните агенции повишиха кредитния рейтинг на България общо 14 пъти. Главната причина за това беше сключването на сделката за преструктуриране на българския външен дълг. Самата сделка, обаче, с основание е критикувана, и то доста жестоко, по други причини. Аз не се наемам да преценя категорично дали тази сделка в крайна сметка беше изгодна за страната или не, тъй като от нея има и добри, и много лоши ефекти, но Ви посочвам този пример, защото той илюстрира невъзможността човек да направи обективна преценка въз основа на едностранчива информация. Политическата лъжа често се изразява именно в поднасянето на едностранчива информация в публичното пространство.
В случая с управлението на ГЕРБ стабилизацията на перспективата на кредитния рейтинг и евентуалното му повишаване в близко бъдеще е резултат преди всичко на рестриктивната политика на министър Дянков. Тя наистина повишава доверието в платежоспособността на държавата (от което главно се интересуват кредитните агенции), но има като свой ефект и свиване на потреблението и по-бавно съживяване на икономиката.
Цветозар Томов
цитирай
6. marystaneva - Г-н Томов, да си довършим разговора...
22.07.2011 12:20
"Moody’s Investors Service повиши днес кредитния рейтинг на България от Baa3 на Baa2 със стабилна перспектива. Повишението е резултат от продължаващата фискална дисциплина, подобрената институционална устойчивост, както и относителната гъвкавост на финансовата система в условията на волатилна /рискова/ регионална среда."

http://www.simeondjankov.com/2011/07/moody%E2%80%99s-%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%88%D0%B8-%D0%BA%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D1%80%D0%B5%D0%B9%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80/

Надявам се, че и за Вас това е добра новина! Хубав ден!
цитирай
7. dobronameren - Права сте, marystaneva
29.11.2011 14:33
И това, дето anonimen ви е написал - Вие не сте права и ще дойде ден, в който сама ще се убедите в това, именно защото сте искрен и честен човек. А такива хора не могат да бъдат лъгани до безкрайност - го доказва. Този anonimen има за цел да ви засегне, да ви обиди, да ви засрами, и се е маскирал на добродушко съвсем умишлено. Ако простак обиди просветен човек, то просветеният изобщо няма да му обърне внимание. Затова "заплювката" към вас е написана културно и без правописни грешки. За да си кажете: "О, има мислещи хора, които не мислят като мен. Значи трябва да се замисля дали пък аз съм толкова права".
Права сте, marystaneva! В това не се съмнявайте. Но се подгответе за далеч по-нагло необективни "критики". Написани културно, разбира се. Тези хора са си такива, от първия в културната редица до последния. И няма да се променят. Болестта им, защото това си е чиста болест на липсваща душа, им е наследствена. Те имат генно изменение някъде в ляво, на североизток вероятно и това учените ще го докажат. Ако им отнемеш пистолета, им остава наглостта с която настояват да си го вземат обратно. Тяхна си работа! Но Вие, Ние, не сме сами. С Нас е Добрината, чисто човешката добрина. Може да имаме различия, само че сме честни - към себе си и към другите Хора.
А онези ги отминете! Те нямат работа сред бъдещото човечество. И то, бъдещото човечеството ги отхвърля, ден след ден. Съзнават го! Може би и затова са толкова злобни, отмъстителни, зли.
Още веднъж поздравления за житейските ви разбирания. И кураж. Какво от това, че anonimen щял да напише - "Да, ама сте само двама". Лъжат, лъжат се. И го знаят!
цитирай
8. marystaneva - 7. dobronameren,
29.11.2011 16:34
Благодаря Ви за добрите думи! :) Не сме само двама - знам го! И последните избори отново го доказаха! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marystaneva
Категория: Политика
Прочетен: 2649832
Постинги: 234
Коментари: 3432
Гласове: 2849